Revista de Arquitectura is an open access journal. More information...
Authors retain copyright and grant to the Revista de Arquitectura the right of first publication, which will be simultaneously subject to the Creative Commons (CC) BY-NC license.
Authors will sign a non-exclusive distribution license for the published version of the article by completing (RevArq FP03 Permission to Reproduce).
Self-archiving will comply with SHERPA/RoMEO guidelines and the Green classification.
To see in detail these guidelines, please consult...
Abstract
Addressing some of the rulings of the Constitutional Court on street vendors, the district administration has been tightening actions for rationalization of the street markets, interventions that promoted greater formal and informal occupation of public space, influencing public perceptions of a growing phenomenon of street vendors in Bogota, with the associated phenomena of insecurity and decay that this increase leads. From the monitoring results from informal vendors in the public space developed at different times by the Bogota Chamber of Commerce, and presented in institutional reports IPES this institute has been able to establish some of the aspects of the dynamics of growth and occupation of street vending, which allows to raise considerations about the impact of the policy of economic exploitation, and investment in the production, use and exploitation in developing public space of the Public Space Master Plan.
References
Alcaldía Mayor de Bogotá (2005). Plan Maestro de Espacio Público. Decreto 215 de 2005. Bogotá: Departamento Administrativo de Planeación Distrital.
Universidad del Rosario, Facultad de Ciencia Política y Gobierno, Gestión y desarrollo urbanos, Ekística (2009). Análisis de los avances en la estrategia de gestión económica del espacio público y la situación de las ventas callejeras en cuatro zonas comerciales de Bogotá D.C. Bogotá: Universidad del Rosario.
Cámara de Comercio de Bogotá, Universidad del Rosario (2009). Balance del aprovechamiento económico del espacio público y las ventas callejeras.
Cámara de Comercio de Bogotá (2005). Efecto de las ventas callejeras sobre los establecimientos de comercio en cuatro zonas de la ciudad de Bogotá.
Cámara de Comercio de Bogotá (2008). Reactivación económica de la carrera 15. Centro Hábitat Urbano.
http://www.bogota.gov.co/portel/libreria/php/frame_detalle.php?h_id=15371
http://www.ipes.gov.co/descargas/2.Reinduccion_IPES_082008/7081.pdf
http://www.idu.go.co/mail_notis/mail_notis_2004_08_04.htm
http://www.alcaldiabogota.gov.co/sisjur/normas/Norma1.jsp?i=32670 http://74.125.47.132/search?q=cache:Pd8AImQcy7wJ:pqr.contraloriabogota.gov.co/intranet/contenido/informes/AuditoriaGubernamental/PAD_2007_Fase_II/Participacion/Fdl/CANDELARIA.doc+plazoleta+del+rosario+dadep&cd=9&hl=es&ct=clnk&gl=co
Instituto para la Economía Social (IPES) (2007). Hábitat y espacio público: el caso de los vendedores informales en el espacio público físico de Bogotá. Bogotá: Alcaldía Mayor de Bogotá, Secretaría de Gobierno, IPESPNUD- ONU Hábitat.
Rocha, R. y Sánchez F. (2006). Documento CEDE 2006-12. ISSN 1657-7191.